ФЭНДОМ

Знаешь английский? Помоги вики! Переведи статью!
Эта страница частично не переведена с английского.
Ямми Льярго (Flag of Japan Yammy Llargo, ヤミー リヤルゴ [Ями: Рияруго])
Ямми Льярго
Flag of Japan Yammy Llargo, ヤミー リヤルゴ [Ями: Рияруго]
арранкар из армии Сосуке Айзена. Он имеет номер диез ( [Diez], Flag of Spain «десятый»)
диез
[Diez]
Flag of Spain «десятый»
до высвобождения меча, но становится серо ( [Cero], Flag of Spain «нулевой»)
серо
[Cero]
Flag of Spain «нулевой»
эспадой в ресуррексионе.

Внешность Править

127Yammy's tattoo

Татуировка Ямми

Ямми, безусловно, самый крупный арранкар из всей Эспады. У него загорелая кожа и карие глаза, а также очень мощный череп. У него длинные черные волосы, собранные в тонкий хвост, и густые бакенбарды. В остальном, он лысый. Его брови рыжего цвета, а на скулах — красные пятна эстигмы. Он носит стандартную униформу Эспады, с той лишь разницей, что рубашка всегда расстёгнута.

Как и все арранкары, он имеет дыру пустого, в его случае она находится в груди. От маски пустого осталась нижняя челюсть кость (в комплекте с восемью зубами), которая расположена на подбородке, как борода. Татуировка «10», обозначающая ранг Ямми, находится на левом плече. Однако, при высвобождении меча единица исчезает, и число меняется на 0.

Характер Править

Ямми высокомерен и чересчур уверен в своих силах. Также он весьма жесток — когда женщина-медик прикрепляет его отрубленную руку, он, чтобы проверить силу вновь обретённой конечности, наносит врачу смертельный удар. По словам Заельапорро Гранца, Ямми имеет привычку кричать «suerte» (, Flag of Spain «удача»)
«suerte»

Flag of Spain «удача»
, когда ему попадаются оппоненты, драка с которыми обещает быть развлечением, что подтверждается, например, когда он впервые сталкивается с Ичиго Куросаки в Каракуре.

Ямми часто полагается на Улькиорру Сифера в плане того, что ему делать дальше. Улькиорра даёт ему инструкции и приказы, и Ямми действует скорее как его личный силовик; хотя он иногда справляется и сам (например, во время нападения Айзена на Каракуру). Вместо того, чтобы использовать тактику на поле боя, Ямми предпочитает сражаться с помощью своей грубой силы, и, судя по всему, ему доставляют удовольствие убийства и причинение вреда другим. Чтобы стать сильнее и убивать более эффективно, в свободное время Ямми ест или отдыхает.

В некоторой степени он уважает Улькиорру. Он удивился, когда узнал, что Улькиорра погиб от руки Ичиго в форме пустого, но потрясло Ямми не столько это, сколько сам факт поражения четвёртого эспады. К остальным же своим союзникам он относится с презрением, называет остальных эспад мусором (хотя это не обошло и Улькиорру) и даже нападает на них без предупреждения (например, на уже упомянутого врача, просто чтобы проверить свою силу, на Меноли Маллию, без особой причины, и на Рудборна Челуте, хотя в этом случае, это мог быть просто слепой выброс ярости после встречи с Урюу).

Увеличение физической силы за счёт гнева: Ямми является единственным эспадой, способным увеличивать свою духовную силу с помощью сна и приёма пищи, но её накопление занимает значительное время. Благодаря этому, когда он высвобождает свой ресуррексион и демонстрирует свою истинную силу, его номер изменяется. По мере увеличения его гнева, увеличивается его физическая масса, а также размер и сила.[2]

Иерро: Обладает крепчайшим иерро после Нойторы.[3]

Серо: Ямми в ресуррексионе в битве против Ичиго продемонстрировал черное серо сопоставимое с его размерами, что вероятно придало бы ему еще большую разрушительную силу, так как при увеличение в размерах радиус поражения серо Ямми также растет,[4] однако Ичиго так и не дал ему его завершить.[5] Одного заряда хватило бы что бы разрушить Лас Ночес, что уж говорить о маске Ичиго.[6]

Гигантская сила: Является сильнейшим в эспаде.[7]

Раздел не переведён с английского. [Я хочу перевести!]

Усиление Гневом: Ямми - член Эспады, который представляет сторону Смерти в виде Ярости. Ямми - единственный Эспада кто может снизить уровень своей Рейрёку (Духовная сила) путем сна или приема пищи, что требует приличный запас времени и бездействия. Делая так, его силы накапливаются со временем, и он может использовать свой Ресуррексион, меняя номер Эспады и раскрывая весь свой духовный потенциал. По мере увеличения его гнева, повышается и его физическая масса, мгновенно увеличивая размеры и силу Ямми на более высокие уровни.[8]

Эксперт Рукопашного Боя: Не проявляя формальных навыков рукопашного боя, Ямми полностью рассчитывает на грубый стиль боя, никогда не используя в сражении свой Занпакто. Его навыки в рукопашном бою и внушительная сила делают его довольно-таки опасным соперником.[9]

Иерро: Когда Йоруичи Шихоин оглушила Ямми на мгновение, она получила незначительные повреждения левой руки в результате воздействия его Иерро. Иерро Ямми достаточно устойчиво, чтобы выдержать стрелу от Урюу Исиды и пережить взрыв от мины против Арранкаров Маюри Куроцучи без значимых травм.[10] Он перенес Sprenger Исиды, не понеся действительного урона.[11]

Gonzui

Yammy uses Gonzui.

Gonzui: Yammy can use a unique suction ability called Gonzui to absorb the souls from the living. He considers this a form of eating, for the ability is activated and the souls are collected through his mouth. People with low levels of Reiryoku have a horrible taste to him. Its effect encompasses a wide area, but people with even slight Reiryoku are able to resist it.[12]

Cero: He can fire red Cero blasts from his mouth, like many other high-class Hollows and Arrancar. His Cero is quite powerful, creating a fissure, even when it was dissipated by Kisuke Urahara's Nake, Benihime.[13]

Bala: Yammy can fire red Bala blasts from his fists, which, while weaker than Cero blasts, are much faster. He can fire a multitude of these in quick succession.[14]

Descorrer (Flag of Japan 解空(デスコレール) [Desukorēru], Spanish for "Drawing Back/Opening", Japanese for "Loosed Void")
Descorrer
Flag of Japan 解空(デスコレール) [Desukorēru]
Spanish for "Drawing Back/Opening", Japanese for "Loosed Void"
[15]: A technique used by Espada-level Arrancar, and sometimes others, to open a Garganta between the Human World and Hueco Mundo. Yammy used this ability during the first Arrancar invasion of Karakura Town. It tears open the dimensional fabric separating the worlds, revealing a tunnel of whirling, torrential energy which must be focused and solidified to create a discernible pathway.

Immense Strength: Yammy possesses superhuman strength so high, even his simplest actions create damage and destruction. He overpowered Yasutora Sado's initial Brazo Derecha de Gigante by ripping his arm off and breaking it completely in two.[16] He knocked Menoly Mallia aside a few hundred feet, breaking through the wall inside the dome of Las Noches, by simply backhanding her.[17] With minimum force behind it, he was able to break through the walls of Las Noches.[18]

Immense Spiritual Power: In his sealed form, Yammy's Reiatsu is great enough to register as an Espada-level Arrancar, but not as high as the other Espada, due to his pre-released state.

Духовный меч Править

Ira (Flag of Japan 憤獣 (イーラ) [Īra], Spanish for "Anger", Japanese for "Angry Beast"; Viz "Enraged Beast")
Ira
Flag of Japan 憤獣 (イーラ) [Īra]
Spanish for "Anger", Japanese for "Angry Beast"; Viz "Enraged Beast"
: The handle is red, and the guard is a rounded rectangle with two protrusions on each side.
273Yammy's Resurreccion, Ira

Yammy in his released state.

  • Resurrección: Its release command is "Be Enraged" (Flag of Japan ブチ切れろ [buchikirero])
    "Be Enraged"
    Flag of Japan ブチ切れろ [buchikirero]
    .[19] Upon release, Yammy's Zanpakutō explodes in an outpouring of spiritual power, and Yammy grows to a monstrous size, reminiscent of a Japanese kaiju. His skull ridges become more pronounced, taking on the appearance of two large purplish-gray head coverings, extending to the back of his head. His white mask fragments fuse to his face, becoming his actual lower jaw. His red markings extend back from his face into two long flame tattoos. The majority of his body is tan in color, with his thin ponytail becoming longer. His body transforms drastically, with his torso remaining largely the same, but growing eight large elephant-like legs on each side of his lower body, which extends back from his torso. These legs are connected to his body by white carapace-covered joints, leading up to the base of a bony tail club, similar to those of an Ankylosaurus. On each leg, he has three large toes, which extend backwards from the front to the back of the leg. Large purplish-gray cylindrical tubes form on his elbows, which can be used as piston-like rams. He gains five large, black cylindrical tubes on his back about half of the length of the tubes on his elbows. He has six black rounded nodules along the length of his forearms.[20][21][22]. While activating his Resurrección, Yammy's number changes from 10 to 0.[23]
Resurrección Special Ability: His physical abilities increase at an indefinable rate when released.
YammyCero

Yammy's enhanced Cero.

  • Enhanced Cero: While in his released form, he can use a much more powerful Cero, which he charges in front of his mouth. Its range is extremely wide, in proportion with Yammy's increased size after releasing.[24]
  • Enhanced Bala: In Yammy's released form, his Bala can easily hurl Ichigo away from a large distance, destroying part of the battlefield at the same time. It is proportionally bigger and stronger in accordance with Yammy's increase in size.[25]
  • Enhanced Strength: While in his released form, Yammy's already enormous strength further increases. He dispatched two of his opponents with little effort.[30] When he threw Rukia to the ground, she could not recover due to the force of the throw being too hard on her body.[31] He can bite through buildings with ease.[32] He outmatched Sado's strongest attack when he was using his Brazo Izquierda del Diablo.[33]
  • Enhanced Spiritual Power: While in his released form, his Reiatsu increases explosively. Yammy states he is the strongest among the Espada.[34] He used his Reiatsu as a shield and expanded it out as an explosion, which affected the surrounding area. His Reiatsu is orange-red in coloration.[35]
289Yammy transforms

Yammy's Enraged Form.

  • Rage Form: Yammy's release increases in strength as he becomes angrier. When Yammy's anger reaches a certain level, he can alter his Resurrección form, increasing his bulk. Upon taking this form, his damaged mask is restored, and all previous injuries are healed. The black piston-like protrusions on his back become more like extensions of his vertebrae, and he gains two massive horns on his back. He gains multiple horns on his head, with some covering his lower jaw, and crack-like markings frame his eyes. His arms are positioned in knuckle-walk position, and his legs are hairy, ending in short, stubby toes, giving Yammy an ape-like appearance. His tail becomes more hairy and ape-like, losing its large club. His extra sets of legs are lost as well.[36]

Питомец Править

Основная статья: Куккапуро
Yammy's dog

Питомец Ямми

У Ямми есть питомец, небольшая собачка-пустой по имени Куккапуро, которая по совместительству является ещё и единственным его фрассьоном.[37][38]

Появление в других проектах Править

Yammy appears in many Bleach games, such as Bleach: Blade Battlers 2nd, Bleach: Heat the Soul 4, Bleach: Heat the Soul 5, Bleach: The 3rd Phantom, and Bleach: Versus Crusade. His Zanpakutō was not released prior to these games, so his release is not in them. In these games, Yammy can shoot out a large red Cero as a type of final attack. In Bleach: Heat the Soul 7, Yammy's release form is available as a separate character rather than a transformation, and he is one of two giant characters introduced to the Bleach: Heat the Soul series, along with Ayon. However, he is unable to participate in a tag-team, and can only be selected as a single character. Additionally, Yammy's release state is only playable on the Las Noches desert stage. Yammy's special attacks in his release state are creating a large fissure, which stuns his opponent(s), firing a Cero vertically, and firing his Cero in a sweeping motion. Though not playable, he appears in Bleach: Soul Resurrección as a boss character in his released state. He is encountered in both story and mission modes.

Цензура Править

В аниме изменен эпизод, в котором Ямми сразу после окончательного восстановления его руки проверяет ее на арранкаре-целительнице. В манге он бьет ее вниз по голове, отчего она взрывается, и жалуется что должен был разрубить ее рукой напополам.[?] В аниме же вместо этого он отшвыривает ее в стену и жалуется, что должен был пробить ей стену насквозь.[?] Тем не менее, в английском дубляже речь Ямми не изменена, и он все равно говорит что должен был разрубить ее напополам.[?] Кроме того, в аниме значительно уменьшен урон, который Ямми нанес Садо при первом появлении арранкаров в Каракуре. В манге Ямми практически разрывает в клочья правую руку Садо, в аниме же его рука отделывается лишь несколькими глубокими ранами.[?] [?]

Интересные факты Править

  • Сторона смерти Ямми — ярость.[39]
  • Ямми не появлялся в воспоминаниях Старка о его боевых товарищах.
  • In the anime, Yammy's confrontation with Uryū was slightly extended. It was continued to have a brief battle, which included Yammy using various blasts and Uryū using Sprenger before Yammy falls victim to the mine.[40]
  • Although his Cero is generally depicted with a crimson color, during his second fight with Ichigo, it is shown to be black instead.[41]

Цитаты Править

  • (To Ulquiorra Cifer) "I came here a few times with a mask on, but the Human World is more boring than I remember! The spiritual energy here is so thin, I think I'm going to suffocate!"[42]
  • (To Ulquiorra Cifer) "What should I do, Ulquiorra? This one knows some strange tricks. Should I tear off her limbs and bring the rest back to Aizen-sama?"[43]
  • (Referring to Ulquiorra Cifer) "And there I was thinkin' I'd go help the bastard out some more once I'd crushed these worms! I can hardly help him if he's got himself killed..."[44]
  • (To Rukia Kuchiki, Yasutora Sado, and Renji Abarai) "Tch. It just ain't nearly enough. I've slept my ass off, eaten my ass off, saved up a whole load of Reiatsu. Just killing off a bunch of nobodies like these punks ain't nearly gonna be enough to use it up!!!"[45]
  • (To Rukia Kuchiki, Yasutora Sado, and Renji Abarai) "What are you dumbasses blabbering on about down there?! You think you're gonna take ME out?! Little pieces of trash like you?! Don't make me laugh."[46]
  • (To Ichigo Kurosaki) "What's that look on your face for? Take a good look at my number. It's a zero. I'm the Cero Espada, Yammy Llargo. Ain't one of the Espada you've fought up until now that's stronger than me. Grimmjow, Nnoitra, an' Ulquiorra too. As far as I'm concerned, they're all just trash!!"[34]

Ссылки Править

  1. 1,0 1,1 1,2 RefMasked
  2. Bleach bw Глава 354, стр. 9-17
  3. RefMasked, стр. 144
  4. RefUnmasked, стр. 35
  6. RefUnmasked, стр. 54
  7. RefMasked, стр. 144
  8. Bleach manga; Chapter 354, pages 9-17
  9. Bleach manga; Chapter 191, pages 1-18
  10. Bleach manga; Chapter 343, pages 17-19
  11. Bleach anime; Episode 269, только в аниме
  12. Bleach manga; Chapter 191, pages 8-10 & 11-13
  13. Bleach manga; Chapter 194, pages 9-12
  14. Bleach manga; Chapter 234, pages 11-12
  15. Bleach Official Character Book UNMASKED, page 149
  16. Bleach manga; Chapter 191, page 18
  17. Bleach manga; Chapter 343. page 4
  18. Bleach manga; Chapter 342, pages 18
  19. Bleach manga; Chapter 354, page 12
  20. Bleach manga; Chapter 354, pages 14-15
  21. Bleach anime; Episode 273
  22. Bleach manga; Chapter 381, page 09
  23. Bleach manga; Chapter 354, pages 13-17
  24. Bleach manga; Chapter 382, pages 13-15
  25. Bleach manga; Chapter 379, pages 11-12 & 14
  26. Bleach manga; Chapter 378, page 4
  27. Bleach manga; Chapter 378, pages 10-11
  28. Bleach manga; Chapter 379, page 9
  29. Bleach anime; Episode 273, this only took place in the anime.
  30. Bleach manga; Chapter 378, page 1
  31. Bleach manga; Chapter 378, page 5
  32. Bleach manga; Chapter 379, page 8
  34. 34,0 34,1 Bleach manga; Chapter 379, page 10
  36. Bleach manga; Chapter 383, pages 3-8
  37. Bleach bw Глава 342, стр. 1-2
  38. RefUnmasked, стр. 10
  40. Bleach anime; Episode 269
  41. Bleach manga; Chapter 378, page 9
  42. Bleach manga; Chapter 191, page 8
  43. Bleach manga; Chapter 192, page 15
  44. Bleach manga; Chapter 354, pages 8-9
  45. Bleach manga; Chapter 354, page 9
  46. Bleach manga; Chapter 354, page 11
  47. Bleach manga; Chapter 383, page 8

Навигация Править