Фэндом

Блич вики

Ямми Льярго

898статей на
этой вики
Добавить новую страницу
Обсуждение0 Поделиться
Знаешь английский? Помоги вики! Переведи статью!
Эта страница частично не переведена с английского.
Ямми Льярго (Flag of Japan.svg Yammy Llargo, ヤミー リヤルゴ [Ями: Рияруго])
Ямми Льярго
Flag of Japan.svg Yammy Llargo, ヤミー リヤルゴ [Ями: Рияруго]
арранкар из армии Сосуке Айзена. Он имеет номер диез (10) до высвобождения меча, но становится серо (нулевым) эспадой в ресуррексионе.

Внешность Править

Yammy's Tattoo.jpg

Татуировка Ямми

Ямми, безусловно, самый крупный арранкар из всей Эспады. У него загорелая кожа и карие глаза, а также очень мощный череп. У него длинные черные волосы, собранные в тонкий хвост, и густые бакенбарды. В остальном, он лысый. Его брови рыжего цвета, а на скулах — красные пятна эстигмы. Он носит стандартную униформу Эспады, с той лишь разницей, что рубашка всегда расстёгнута.

Как и все арранкары, он имеет дыру пустого, в его случае она находится в груди. От маски пустого осталась нижняя челюсть кость (в комплекте с восемью зубами), которая расположена на подбородке, как борода. Татуировка «10», обозначающая ранг Ямми, находится на левом плече. Однако, при высвобождении меча единица исчезает, и число меняется на 0.

Характер Править

Ямми высокомерен и чересчур уверен в своих силах. Также он весьма жесток — когда женщина-медик прикрепляет его отрубленную руку, он, чтобы проверить силу вновь обретённой конечности, наносит врачу смертельный удар. По словам Заельапорро Гранца, Ямми имеет привычку кричать «suerte» (, Flag of Spain.svg «удача»)
«suerte»

Flag of Spain.svg «удача»
, когда ему попадаются оппоненты, драка с которыми обещает быть развлечением, что подтвержается, например, когда он впервые сталкивается с Ичиго Куросаки в Каракуре.

Ямми часто полагается на Улькиорру Сифера в плане того, что ему делать дальше. Улькиорра даёт ему инструкции и приказы, и Ямми действует скорее как его личный силовик; хотя он иногда справляется и сам (например, во время нападения Айзена на Каракуру). Вместо того, чтобы использовать тактику на поле боя, Ямми предпочитает сражаться с помощью своей грубой силы, и, судя по всему, ему доставляют удовольствие убийства и причинение вреда другим. Чтобы стать сильнее и убивать более эффективно, в свободное время Ямми ест или отдыхает.

В некоторой степени он уважает Улькиорру. Он удивился, когда узнал, что Улькиорра погиб от руки Ичиго в форме пустого, но потрясло Ямми не столько это, сколько сам факт поражения четвёртого эспады. К остальным же своим союзникам он относится с презрением, называет остальных эспад мусором (хотя это не обошло и Улькиорру) и даже нападает на них без предупреждения (например, на уже упомянутого врача, просто чтобы проверить свою силу, на Меноли Маллию, без особой причины, и на Рудборна Челуте, хотя в этом случае, это мог быть просто слепой выброс ярости после встречи с Урюу).

Увеличение физической силы за счёт гнева: Ямми является единственным эспадой, способным увеличивать свою духовную силу с помощью сна и приёма пищи, но её накопление занимает значительное время. Благодаря этому, когда он высвобождает свой Ресуррексион и демонстрирует свою истинную силу, его номер изменяется. По мере увеличения его гнева, увеличивается его физическая масса, а также размер и сила.[2]

Серо Оскурас: Ямми в ресуррексионе в битве против Ичиго продемонстрировал черное серо сопоставимое с его размерами, что вероятно придало бы ему еще большую разрушительную силу, так как при увеличение в размерах радиус поражения серо Ямми также растет[3], однако Ичиго так и не дал ему его завершить.[4] Одного заряда хватило бы что бы разрушить Лас Ночес, что уж говорить о маске Ичиго.[5]

Black Cero Yammy Llargo.jpg

Черное Серо

Гигантская сила: Является сильнейшим в эспаде. [6]

Иерро: Обладает крепчайшим иерро после Ннойторы.[7]

Раздел не переведён с английского. [Я хочу перевести!]

Immense Strength: Yammy possesses superhuman strength of such a high level that even his simplest actions cause damage and destruction. He was able to overpower Chad's initial «Brazo Derecha de Gigante» by effortlessly ripping his arm off and breaking it completely in two.[8] He knocked Menoly aside a few hundred feet, breaking through the wall inside the dome of Las Noches, by simply backhanding her. With minimum force behind it, he was able to break through the walls of Las Noches.[9] Является сильнейшим в эспаде. [10]

Ep285 Yammy Reiatsu.jpg

Духовная сила Ямми

Immense Spiritual Power: In his sealed form, Yammy's spiritual pressure is great enough to register as an Espada-level Arrancar, but not as high as the other Espada, due to his pre-released state.

Expert Hand-to-Hand Combatant: While not showing any formal skill in hand-to-hand combat, Yammy relies entirely on a brawler style of fighting. Whether he possesses any skill in swordsmanship is unknown, as he never uses his Zanpakutō in combat. His skill in hand-to-hand combat combined with his immense strength makes him quite a dangerous opponent.[11][12]

Иерро: Yammy was the first Espada and Arrancar to have ever demonstrated Hierro. When Yoruichi Shihōin knocked Yammy unconscious for a brief moment, she sustained minor injuries to her left arm as a result of his Hierro. Yammy's Hierro is strong enough to resist an arrow from Uryū Ishida's recent bow, and allowed him to survive the explosion of Mayuri's landmine with no critical injuries.[13] He is able to withstand Ishida's Sprenger technique with no actual damage.[14] Обладает крепчайшим иерро после Ннойторы.[15]

YammyGonzui.gif

Yammy using Gonzui

Gonzui: Yammy uses a unique suction ability called Gonzui to absorb the souls from the living. He considers this a form of eating, as the ability is activated and the souls are collected through his mouth. People with low levels of Reiryoku have a horrible taste to him. Its effect encompasses a wide area, but people with even slight Reiryoku (such as Tatsuki Arisawa) are able to resist it. Yammy is the only Arrancar shown to possess the technique.[16]

Серо: He can fire red Cero blasts from his mouth, like many other high-class Hollows and Arrancar. His Cero is shown to be quite powerful, creating a fissure, even when it was dissipated by Urahara's Benihime.[17]

Bala: Yammy can also fire red Bala blasts from his fists, which are weaker than Cero blasts, but much faster. He is able to fire multitude of these in quick succession.[18]

Descorrer (解空(デスコレール), Desukorēru; Japanese for «Loosed Void», Spanish for «Drawing Back/Opening»): A technique used by Espada-level Arrancar, and sometimes others, to open a Garganta between the living world and Hueco Mundo. Yammy has the ability to use this technique, as shown during the first Arrancar invasion of Karakura Town. It literally tears open the dimensional fabric separating the worlds, revealing a tunnel of whirling, torrential energy that must be focused and solidified to create a discernible pathway.

Духовный меч Править

Ira (Flag of Japan.svg 憤獣 (イーラ) [Īra], Spanish for "Anger", Japanese for "Angry Beast")
Ira
Flag of Japan.svg 憤獣 (イーラ) [Īra]
Spanish for "Anger", Japanese for "Angry Beast"
: The handle is red and the guard looks like a rounded rectangle with two protrusions on each side.
Yammy Release Anime.jpg

Yammy in his released state

  • Resurrección: Its release command is "Be Enraged" (Flag of Japan.svg ブチ切れろ [buchikirero], Viz: Enrage)
    "Be Enraged"
    Flag of Japan.svg ブチ切れろ [buchikirero]
    Viz: Enrage
    .[19] Upon release, his Zanpakutō explodes in an outpouring of spiritual power, and Yammy grows to a monstrous size, reminiscent of the Japanese kaijus. His skull ridges become more pronounced, taking on the appearance of two large purplish-gray head coverings extending to the back of his head. His white mask fragments fuse to his face, becoming his actual lower jaw. His red markings extend back from his face into two long flame tattoos. The majority of his body is tan in color, with his thin ponytail becoming longer. His body transforms drastically, with his torso remaining largely the same, but growing eight large elephant-like legs, each extending back from the torso. These legs are connected to the body by white carapace-covered joints, leading to up to the base of a bony tail club, similar to that of an Ankylosaurus. On each leg he has three large toes, which extend backwards from the front to the back of the leg. Large purplish-gray cylindrical tubes form on his elbows, which can be used as piston-like rams. He gains five large, black cylindrical tubes on his back about half of the length of the tubes on his elbows. He has six black rounded nodules along the length of his forearms.[20][21][22]. While releasing into this form his number changes from 10 to 0; the 1 disintegrates, leaving only the 0.[23]
Resurrección Special Ability: His physical abilities increase at an indefinable rate when released.
YammyCero.gif

Yammy's Cero

  • Cero: While in his released form, he is able to use a much more powerful Cero that he charges right in front of his mouth. Its range is extremely wide, in proportion with Yammy's increased size after releasing.[24]
  • Enhanced Bala: Already demonstrating his ability to fire consecutive Bala blasts at the enemy, this skill is further improved. In his released form, this technique can easily hurl Ichigo away from a large distance, destroying part of the battlefield at the same time. It is proportionally bigger and stronger in accordance with Yammy's increase in size.[25]
  • Enhanced Hierro: His Hierro is further enhanced in his form, as he seems to be totally unharmed after his fight against Chad, Rukia and Renji. He only received minor pain from a Kidō Spell fired at point-blank range, which he mostly ignored.[26] Though somewhat dazed, he survives with no damage a Cero (which he had been charging) that explodes in his mouth because of a Getsuga Tenshō Ichigo fires to counter it.[27] When hit by a Getsuga Tenshō from a Hollow Mask-enhanced Ichigo, Yammy received only a minor cut on his neck.[28] He took a La Muerte attack to the face from Chad's «Brazo Izquierda del Diablo» with no damage.[29]
  • Enhanced Strength: While in his released form, Yammy's already enormous strength further increases. He dispatches two of his opponents with presumably little effort.[30] Yammy becomes so strong that when he threw Rukia to the ground, she was unable to recover due to the air pressure being too hard on her body.[31] He can bite through buildings with ease.[32] He effortlessly outmatched Chad's strongest attack using his «Brazo Derecha de Gigante».[33]
  • Enhanced Spiritual Power: While in his released form, his spiritual pressure increases explosively. Yammy states that among the Espada, he is the strongest.[34] He was able to use his reiatsu as a shield and expand it out as an explosion that affected the surrounding area. His spiritual power is orange-red in coloration.[35] В ресуррексионе, его духовная сила становится в два раза больше, превосходя даже Гриммджоу, Ннойтору и Улькиорру.[36]
Yammyreleased1.jpg

Yammy's Enraged Form.

  • Enraged Form: Yammy explains that his release increases in strength as he becomes angrier. When Yammy's anger reaches a certain level, he can alter his Resurrección form, increasing his bulk. Upon taking this form his damaged mask is restored, and all previous injuries are healed. The black-piston like protrusions on his back become more like extensions of his vertebrae, and he gains two massive horns on his back. He also gains multiple horns on his head, with some covering his lower jaw, and crack-like markings framing his eyes. His arms are positioned in knuckle-walk position and his legs are hairy, ending in short, stubby toes, giving Yammy an ape-like appearance. His tail also becomes more hairy and ape like, losing its large club. His extra sets of legs are lost as well.[37]

Питомец Править

Yammy's dog.png

Питомец Ямми

Основная статья: Куккапуро

У Ямми есть питомец, небольшая собачка-пустой по имени Куккапуро, которая по совместительству является ещё и единственным его фрассьоном.[38][39]

Цензура Править

В аниме изменен эпизод, в котором Ямми сразу после окончательного восстановления его руки проверяет ее на арранкаре-целительнице. В манге он бьет ее вниз по голове, отчего она взрывается, и жалуется что должен был разрубить ее рукой напополам.[?] В аниме же вместо этого он отшвыривает ее в стену и жалуется, что должен был пробить ей стену насквозь.[?] Тем не менее, в английском дубляже речь Ямми не изменена, и он все равно говорит что должен был разрубить ее напополам.[?] Кроме того, в аниме значительно уменьшен урон, который Ямми нанес Садо при первом появлении арранкаров в Каракуре. В манге Ямми практически разрывает в клочья правую руку Садо, в аниме же его рука отделывается лишь несколькими глубокими ранами.[?] [?]

Появление в других проектах Править

Yammy appears in many Bleach games, such as Bleach: Blade Battlers 2nd, Bleach: Heat the Soul 4, Bleach: Heat the Soul 5, Bleach: The 3rd Phantom, and Bleach: Versus Crusade. His Zanpakutō wasn't released prior to these games, so his release is not in them. The games show that Yammy could shoot out a big red Cero as a type of final attack. In Bleach: Heat the Soul 7, Yammy's release form is available as a separate character rather than a transformation, and he is one of two giant characters introduced to the Bleach: Heat the Soul series, along with Ayon. However, he is unable to participate in a tag-team and can only be selected as a single character. Additionally, Yammy's release state is only playable on the Las Noches desert stage. Yammy's special attacks in his release state are causing a large fissure which stuns his opponent(s) and fires a Cero vertically, and firing his Cero in a sweeping motion. Though not playable, he appears in Bleach: Soul Resurrección as a boss character in his released state. He is encountered in both story and mission modes.

Интересные факты Править

  • Сторона смерти Ямми — ярость.[40]
  • Ямми не появлялся в воспоминаниях Старка о его боевых товарищах.
  • In the anime, Yammy's confrontation with Uryū was slightly extended. It was continued to have a brief battle which included Yammy using various blasts and Uryū using his Sprenger before Yammy falls victim to the mine."[41]

Цитаты Править

  • (To Ulquiorra Cifer) «I came here a few times with a mask on, but the Human World is more boring than I remember! The spiritual energy here is so thin, I think I'm going to suffocate!»[42]
  • (To Ulquiorra Cifer) «What should I do, Ulquiorra? This one knows some strange tricks. Should I tear off her limbs and bring the rest back to Aizen-sama?»[43]
  • (Referring to Ulquiorra Cifer) «And here I was gonna go back and help out after I slaughtered these guys! No skin off my back if you die before I can…»[44]
  • (To Rukia Kuchiki, Yasutora Sado, and Renji Abarai) «Tch. You guys won't be enough, not at all. I'm not gonna be able to use up all the power I've amassed by pigging out and lying around just by slaughtering pieces of shit like you guys.»[45]
  • (To Rukia Kuchiki, Yasutora Sado, and Renji Abarai) «What the hell are you flappin' your gums about? Finish me off? Pieces of shit like you? Don't make me laugh.»[46]
  • (To Ichigo Kurosaki) «Что  стряслось ? Внимательно посмотрите на мой номер. Серо. Я Нулевой Эспада, Ямми Льярго. Я сильнее всей Эспады с которой вы боролись до сих пор. Гриммджоу, Нойтра, Улькиорра. Они все мусор, в сравнении со мной!»[47]

Сноски Править

  1. 1,0 1,1 1,2 RefMasked.png
  2. Bleach bw.png Глава 354, стр. 9-17
  3. Bleach Bleach: Official Character Book 3 UNMASKED|Character file 51| стр. 35
  4. Bleach manga; Chapter 378, page 10
  6. Bleach Bleach: Official Character Book 2 MASKED; Character file 51, стр. 144
  8. Bleach manga; Chapter 191, page 18
  9. Bleach manga; Chapter 342, page 1-19
  11. Bleach manga; Chapter 191, page 1-18
  12. Bleach manga; Chapter 342, page 1-19
  13. Bleach manga; Chapter 343, page 17-19
  14. Bleach anime; Episode 269, this only takes place in the anime
  16. Bleach manga; Chapter 191, page 8-10 & 11-13
  17. Bleach manga; Chapter 194, page 9-12
  18. Bleach manga; Chapter 234, pages 11-12
  19. Bleach manga; Chapter 354, page 12
  20. Bleach manga; Chapter 354, page 14-15
  21. Bleach anime; Episode 273
  22. Bleach manga; Chapter 381, page 09
  23. Bleach manga; Chapter 354, page 13-17
  24. Bleach manga; Chapter 382, pages 13-15
  25. Bleach manga; Chapter 379, page 11-12 & 14
  26. Bleach manga; Chapter 378, page 4
  27. Bleach manga; Chapter 378, page 10-11
  28. Bleach manga; Chapter 379, page 9
  29. Bleach anime; Episode 273, this only took place in the anime.
  30. Bleach manga; Chapter 378, page 1
  31. Bleach manga; Chapter 378, page 5
  32. Bleach manga; Chapter 379, page 8
  34. Bleach manga; Chapter 379, page 10
  36. Bleach Bleach: Official Character Book 3 UNMASKED; стр. 95
  37. Bleach manga; Chapter 383, page 3-8
  38. Bleach bw.png Глава 342, стр. 1-2
  39. RefUnmasked.png, стр. 10
  41. Bleach anime; Episode 269
  42. Bleach manga; Chapter 191, page 8
  43. Bleach manga; Chapter 192, page 15
  44. Bleach manga; Chapter 354, pages 8-9
  45. Bleach manga; Chapter 354, page 9
  46. Bleach manga; Chapter 354, page 11
  47. Bleach manga; Chapter 379, page 10
  48. Bleach manga; Chapter 383, page 8

Навигация Править

Также на Фэндоме

Случайная вики