Фэндом

Блич вики

Рюджин Дзякка (дух)

879статей на
этой вики
Добавить новую страницу
Обсуждение1 Поделиться
Знаешь английский? Помоги вики! Переведи статью!
Эта страница частично не переведена с английского.

Эта статья о материализованном духе меча Ямамото. О духовном мече и его способностях см. Рюджин Дзякка.

Рюджин Дзякка (Flag of Japan.svg 流刃若火 [рю:дзин дзякка], Flag of Japan.svg Огонь, текущий в форме клинка)
Рюджин Дзякка
Flag of Japan.svg 流刃若火
Киридзи: рю:дзин дзякка
Flag of Japan.svg Огонь, текущий в форме клинка
— материализованный дух меча Генрюусая Шигекуни Ямамото, появлявшийся во время Восстания духовных мечей.

Внешность Править

В отличие от других мечей, Рюджин Дзякка материализуется в форме огромного жаркого пламени.

Характер Править

Несмотря на то, что он обладает способностью создавать самый мощный огонь в Обществе душ, пламя Рюджин Дзякки также использовалось для выполнения работ по дому, таких как розжиг печей, создание небольших костров для отопления и приготовления пищи. Сюнсуй Кьёраку предположил, что Рюджин Джакка покинул главнокомандующего из-за того, что ему надоела подобная работа.[?]

Сюжет Править

Сюжет не переведён с английского.
Нажмите [показать], чтобы отобразить текст.

Арка "Востание Занпакто" (только в аниме)

Note: Events occurring in this arc are only in the anime and do not constitute canon material.

When the rogue Zanpakutō spirit Muramasa appeared in an attempt to gain control of Ryūjin Jakka through his own Zanpakutō powers, Yamamoto acted first by producing a powerful barrier and going into a unconscious state so that Muramasa wasn't able to enter into his inner world to gain control over Ryūjin Jakka. Determined to achieve his goal, Muramasa had a contingency plan already in motion in case of such a set back. Muramasa staged a fake Zanpakutō rebellion by turning as many Zanpakutō spirits as he could loose on Soul Society.

Upon Muramasa's introduction to Ichigo Kurosaki, he devised a plan that would allow him to break the barrier Yamamoto had set up. By pretending Yamamoto was his prisoner, Muramasa was able to trick Ichigo into inadvertently breaking the barrier by combining his own power with that of Ichigo's Getsuga Tenshō at its most powerful (enhanced via his Bankai and Hollow mask). Once the barrier was shattered, Muramasa freely took control of Ryūjin Jakka. Muramasa then used his new servant to incinerate Katen Kyōkotsu and Sōgyo no Kotowari in their attempt to kill Muramasa for using them. Muramasa then makes his escape, destroying the roof of the cave in the process.[1] With Muramasa gone, Ryūjin Jakka prevents the captains and Ichigo from pursuing him. They make repeated attempts to break through his flames, but to no avail. Eventually, Tōshirō Hitsugaya and Hyōrinmaru arrive and freeze Ryūjin Jakka's flames with their Bankai, allowing Ichigo to escape. The others remain inside the flames. Yamamoto decides that it is time to punish his rebellious Zanpakutō. The outcome associated with this was not revealed.[2]

Гигантская духовная сила: Рюджин Дзякка - древнейший занпакто огненного типа.Самый сильный меч во всем Обществе Душ.

Ryūjin Jakka's prison.png

Ryūjin Jakka's flames trap the Shinigami.

Управление огнём: Огонь созданный Рюджин Дзяккой достаточно силён,чтобы подавить силу Согьё Но Котовари и Катен Кьёкоцу and can be controlled with great precision to attack only the targets it chooses and it also has power over the intensity of the flames. While Ryūjin Jakka's physical manifested form has yet to be seen, it is able to manifest itself as a giant raging flame.[1] It can also form a barrier around a certain area to prevent enemies from escaping outside of it.[2]

Сноски Править

  1. 1,0 1,1 Bleach anime; Episode 247
  2. 2,0 2,1 Bleach anime; Episode 248

Навигация Править

Также на Фэндоме

Случайная вики