Фэндом

Блич вики

Гриммджоу Джагерджак/Сюжет

< Гриммджоу Джагерджак

876статей на
этой вики
Добавить новую страницу
Обсуждение0 Поделиться
Знаешь английский? Помоги вики! Переведи статью!
Эта страница частично не переведена с английского.

Арранкары Править

Гриммджоу появляется, упрекая Улькиорру Сифера за то, что тот не убил Ичиго Куросаки; он считает, что Ичиго может стать угрозой в будущем. Чуть не подравшись с Ямми, Улькиорра пытается объяснить, что Айзен не заинтересован в Ичиго на его нынешнем уровне, но у него определенно есть потенциал. Он объясняет, что Ичиго довольно сильный, но пока плохо управляется с этой силой. В будущем он может пригодиться Айзену. Гриммджоу не верит в эти оправдания и считает, что он, скорее всего, станет ещё сильнее и затем станет угрозой для них. На что Улькиорра говорит, что если это случится, то он сам убьет его.[1]

Позже Гриммджоу решает исправить «ошибку» Улькиорры и ведет своих фрассьонов в Каракуру на несанкционированную миссию. Они используют пескису, чтобы найти всех, у кого есть хотя бы капля духовного давления. Гриммджоу приказывает убить их всех.[2]

Grimmjow approaches.jpg

Гриммджоу появляется перед Ичиго и Рукией.

После того, как Рукия Кучики приходит на помощь Ичиго Куросаки, и они вместе убивают одного из фрассьонов Гриммджоу, Ди Роя Ринкера, они сталкиваются с Гриммджоу, который представляется как 6 из арранкар.[3] Гриммджоу подходит к ним и спрашивает, кто из них сильнее. Рукия кричит, чтобы Ичиго убегал, но не успевает она что-то сделать, как Гриммджоу пронзает ей рукой живот, отметив при этом, что не она самая сильная. Разъяренный Ичиго нападает на арранкара.[4]

Grimmjow; Hierro.jpg

Гриммджоу блокирует атаку Ичиго голыми руками.

Сколько бы Ичиго не наносил атак, Гриммджоу блокирует их голыми руками и наступает. Гриммджоу просто играет с Ичиго, заставляя того высвободить свой банкай. Угрозы, что он легко сделает с Ичиго то же, что и с Рукией, злят Ичиго, и он успешно ведётся на провокации.[5] Они оба снова начинают сражаться, но даже с банкаем Ичиго не удаётся нанести ни одной царапины. Гриммджоу выражает свое разочарование, говоря, что банкай Ичиго лишь увеличивает его скорость. Тем не менее, Ичиго удивляет его, атаковав Гетсугой Теншоу, попав прямо в Гриммджоу и оставив на нём рану через всё тело. Гриммджоу одновременно удивлен и восхищен техникой Ичиго.[6]

Гриммджоу смеётся, подмечая, что события сложились как нельзя лучше, и говорит, что теперь есть смысл драться всерьёз. Гриммджоу достает свой Зампакто и говорит Ичиго, что ему не стоит просто стоять там, поскольку теперь его очередь. Но прежде, чем Гриммджоу начинает действовать, его останавливает появление Канаме Тоусена, который говорит ему не обнажать меч. Из-за появления Тоусена, Гриммджоу приходит в ярость, и требует объяснений. Тоусен говорит ему, что он вопреки приказу атаковал мир людей, привел с собой пять арранкаров без разрешения, что привело к их смерти. Он говорит, что Айзен в ярости, и его наказание будет решаться в Уэко Мундо. Тоусен открывает Гарганту и к большому огорчению Гриммджоу, они уходят вдвоем. Когда Ичиго требует чтобы он вернулся, поскольку  их бой еще не окончен, Гриммджоу заявляет что он дурак, так как это единственная причина, по которой Ичиго все еще жив. He then notes how Ichigo's Getsuga Tenshō is damaging his own body and that its use is limited. He goes on to say that even if he could continuously use the technique, it's still not powerful enough to defeat him in his released state. He then tells Ichigo to remember his name and to pray that he never hears it again, for if he does, it will be that last thing he hears.[7]

Kaname Grimmjow.jpg

Grimmjow with his arm cut off by Kaname Tōsen.

In Hueco Mundo, when Aizen refuses to punish Grimmjow for his actions, Tōsen asks that he be allowed to execute him. Grimmjow notes that he must have a personal problem with him, prompting Tōsen to explain that he serves justice and doesn't tolerate those who sow discord. He then suddenly severs and incinerates Grimmjow's left arm. Enraged, Grimmjow moves to attack him but is quickly told to stop by Aizen, who reminds him that if he were to attack Tōsen he would have no reason to pardon him. Realizing his situation, Grimmjow reluctantly leaves.[8]

A month later, Grimmjow is present at the creation of Wonderweiss Margela. Shortly after, Aizen personally sends Grimmjow on the next invasion, along with Yammy Llargo, Wonderweiss, and his replacement, Luppi Antenor.[9] Upon arrival Grimmjow notes that Ichigo isn't present in the group of Shinigami they encounter and leaves to track him down.[10]

Ichigo vs Grimmjow - 2nd Fight.jpg

Grimmjow surprised to see Ichigo donning a Hollow mask.

Grimmjow and Ichigo encounter each other, with Ichigo promising to show him how much has changed in the past month, before activating his Bankai. Grimmjow reminds him that his Bankai serves no purpose, as he was completely helpless against him last time. In turn Ichigo reminds him that it was his Bankai technique is what gave him that scar across his torso. He then asks him what happened to his arm, to which Grimmjow states that he threw it away because he doesn't need two arms to kill him. Ichigo promises not to hold back and reveals his Hollowfication, greatly surprising Grimmjow. Ichigo rushes in to attack and is blocked by Grimmjow, but he simply uses the opportunity to release his Getsuga Tenshō at point blank range.[11] Grimmjow survives the attack but sustains grievous injuries and notes that the power Ichigo is using is not that of a Shinigami and asks him what has he been doing this past month. Ichigo continues to take the upper hand, but after being caught off-guard by Grimmjow, his mask suddenly breaks, immediately turning the tide of the battle.[12]

Rukia helps Ichigo.png

Grimmjow trapped within ice beside Ichigo and Rukia.

Grimmjow notes that Ichigo has lost the power he had before, and states that although he managed to inflict his share of damage on him, Ichigo's new power wasn't enough to defeat him.[13] As Grimmjow continues to pummel Ichigo, he is suddenly thwarted by the sudden arrival of Rukia, who freezes him. However, as she tries to help Ichigo her ice is quickly broken and Grimmjow grabs her by the head and charges his Cero, as he scolds her for underestimating him enough to think that she could freeze him to death.[14]

Ulquiorra stops Grimmjow.jpg

Grimmjow's battle is stopped by Ulquiorra.

She is saved by the sudden arrival of Shinji Hirako complains that he hates getting involved in Shinigami fights, but concedes that when one hears the sound of fighting so close by, one just can't ignore it. When Grimmjow asks him who he is Shinji tells him it doesn't matter and Grimmjow proceeds to attack him. Having a small discussion with Grimmjow, he is then suddenly attacked by the Espada, who declares his intentions of killing him. Realizing how much collateral damage the fight is causing, Shinji dons his Hollow mask, telling Grimmjow that he can't go easy on him. He fires a Cero at him, damaging him severely. An enraged Grimmjow pulls out his Zanpakutō and calls out its release command, but Ulquiorra Cifer arrives and takes him back to Hueco Mundo before he can do so.[15]

Уэко Мундо Править

Orihimegrimmjow.jpg

Orihime Inoue restores Grimmjow's arm to demonstrate her powers.

Once back in Las Noches, Aizen has Orihime Inoue restore Grimmjow's arm as a demonstration of her power. Grimmjow has her bring back his Espada tattoo, as well, and impales Luppi Antenor through the chest with his arm in order to regain his rank once she finishes. He then incinerates Luppi's entire upper body at point blank range.[16] Later, he attends a meeting called by Aizen, who tells the Espada that they are being invaded by Ichigo Kurosaki, Uryū Ishida, and Yasutora Sado. Grimmjow tries to leave but is stopped by Aizen who uses his Reiatsu to force Grimmjow onto the floor. Aizen then orders the Espada to wait for the intruders.[17][18]

GrimmjowFindsLolyMenolyAbusingOrihime.jpg

Grimmjow appears before the three girls.

After learning about Ichigo's defeat by Ulquiorra, Grimmjow breaks into Orihime's room while Loly and Menoly are attacking her.[19] Grimmjow easily knocks out Loly and then kills Menoly with a point-blank Cero. He then rips off Loly's leg. Grimmjow reveals that he saved Orihime because she gave him back his arm. He then demands she help him run an errand.[20] Once they arrive where Ichigo was defeated, he tells Orihime to heal him.[21] She succeeds in reviving him but Grimmjow insists that she heal him fully as he wants to settle their score against each other. Orihime complains but Grimmjow scolds her and tells her to do what she's told. However, Ulquiorra suddenly appears, interrupting them.[22]

Grimmjow fights Ulquiorra.jpg

Grimmjow attacks Ulquiorra

Ulquiorra asks for Grimmjow's reason for being there, and starts to walk towards him. Grimmjow smirks, but does not say anything. Ulquiorra then asks Grimmjow to hand Orihime over, stating that she is to be in his care. Grimmjow, refusing to hand her over, quickly attacks Ulquiorra, saying how Ulquiorra is afraid to fight him because he thinks Grimmjow would crush him. After a brief clash, Grimmjow uses Caja Negación to seal away Ulquiorra. He then demands Orihime to continue healing Ichigo, to which she refuses as she knows he just wishes to hurt him. Ichigo gets up and tells him to let her go as he asks Orihime to continue to heal him and then Grimmjow who had taken damage from Ulquiorra's Cero. As Ichigo wanted them to be able to fight on equal ground.[23]

Gran Ray Cero.jpg

Grimmjow's Gran Rey Cero

Gimmjow and Ichigo face off against each other.[24] During their battle, Grimmjow questions Ichigo's reasons for coming to Hueco Mundo, noting that if he really came to save Orihime he would have left with her as soon as he saw her. He then explains that the real reason is that he wanted to fight, as at his core he is a Shinigami fighting a Hollow. Grimmjow states its a natural instinct to fight just as it has been for thousands of years. He fires his Gran Rey Cero, not caring that Orihime and Nel Tu are in the vicinity. Seeing this, Ichigo dons his Hollow mask and moves in time to block the blast.[25] In response Grimmjow releases his Resurrección and turns the tide of the battle, hitting him with multiple blows. Ichigo manages to land a hit with his Getsuga Tenshō, but Grimmjow is left unharmed.[26]

Gric.jpg

Ichigo with his Hollow mask fighting Grimmjow in his released state.

The two continue to fight fiercely, but after intercepting an attack inadvertently launched towards Orihime's direction, Ichigo begins to take control of the battle again, landing a solid hit on Grimmjow. Injured, the Espada falls to his knees and grabs Ichigo's blade with his hands, noting that Ichigo actually thinks he can defeat him.[27] However, Grimmjow impales him in the stomach with his hand and proceeds to beat Ichigo relentlessly as he berates him for thinking he was more powerful than him. He then vows to smash Ichigo to pieces as he uses his most powerful technique, Desgarrón.[28] Ichigo is initially forced back by the technique, but then regains his footing, before promptly destroying Grimmjow's attack. As he does so he proclaims that he will defeat Grimmjow and everyone in his way and leave with his friends. He gets in close and impales Grimmjow; however, he chooses to spare the Espada's life.[29]

Ep190NnoitraAttacksGrimmjow.jpg

Grimmjow is attacked and incapacitated by Nnoitra.

Grimmjow rises once more to challenge Ichigo, but his Resurrección dissipates. Grimmjow refuses to lose to Ichigo and moves to attack him but Ichigo grabs his hand and tells him to stop. But Grimmjow won't listen to reason and moves to attack him again, but Nnoitra Gilga blindsides him.[30] Grimmjow calls him a bastard, to which Nnoitra is surprised that he is still alive and proceeds to finish him off, but Ichigo protects him as Grimmjow lies on the ground, severely wounded.[31] However, he survives from the attack.[32]

Сноски Править

  1. Bleach bw.png Глава 198, стр. 10-15
  2. Bleach bw.png Глава 199, стр. 14-19
  3. Bleach bw.png Глава 202, стр. 7-8
  4. Bleach bw.png Глава 214, стр. 7-10
  5. Bleach bw.png Глава 209, стр. 7-10
  6. Bleach bw.png Глава 211, стр. 1-17
  7. Bleach manga; Chapter 212, page 1-15
  8. Bleach manga; Chapter 213, page 13-17
  9. Bleach manga; Chapter 229, page 13-18
  10. Bleach manga; Chapter 230, page 11-12
  11. Bleach manga; Chapter 231, page 7-16
  12. Bleach manga; Chapter 232, page 13-21
  13. Bleach manga; Chapter 233, page 1-4
  14. Bleach manga; Chapter 235, page 10-19
  15. Bleach manga; Chapter 236
  16. Bleach manga; Chapter 240, page 10-19
  17. Bleach manga; Chapter 244, page 16-19
  18. Bleach manga; Chapter 245, page 1-12
  19. Bleach manga; Chapter 272, page 18-19
  20. Bleach manga; Chapter 273, page 1-11
  21. Bleach manga; Chapter 277, page 6
  22. Bleach manga; Chapter 277
  23. Bleach manga; Chapter 278
  24. Bleach manga; Chapter 279, page 1-8
  25. Bleach manga; Chapter 280
  26. Bleach manga; Chapter 281
  27. Bleach manga; Chapter 284, page 1-4
  28. Bleach manga; Chapter 284, page 12-19
  29. Bleach manga; Chapter 285, page 10-21
  30. Bleach manga; Chapter 286, page 11-19
  31. Bleach manga; Chapter 287, page 1-5
  32. Weekly Shōnen Jump; Bleach section, Issue 9 (2012)

Навигация Править

Также на Фэндоме

Случайная вики